أخبار عاجلة
مينى فيديو| سيدة تضع مولودة تزن 6 كيلوجرامات -
لاتسيو يقترب من التعاقد مع مهاجم الميلان -

عالصبحية| إيه الفرق بين أطفال زمان وأطفال دلوقتى؟

عالصبحية| إيه الفرق بين أطفال زمان وأطفال دلوقتى؟
عالصبحية| إيه الفرق بين أطفال زمان وأطفال دلوقتى؟
This article was written by the editors of the source and does not reflect at all the view of our site Hamrin News

الاثنين 17 يوليو 2017 09:07 صباحاً

خصصت الإعلامية فاطمة مصطفى، الفقرة الأولى من برنامجها "عالصبحية"، المذاع على الراديو 9090، اليوم الإثنين، للحديث عن الفارق بين أطفال زمان والوقت الحاضر.

وجاءت مشاركات المستمعين، كالتالى: "أطفال زمان كانوا هاديين وبيسمعوا الكلام لكن أطفال اليومين دول معلمين بقوا مثقفين وبيردوا على أبهاتهم عادى، الفرق الكبير اللى حصل إن زمان مكنش فيه سوشيال ميديا تأثر على الأطفال على عكس دلوقتى تلاقى الطفل 7 أو 8 سنين وماسك الآيباد وبيتعامل معاه أحسن من الشخص الكبير، فرق كبير طبعا أطفال زمان كانوا ملائكة بالنسبة لأطفال دلوقتى دول مش أطفال دول عفاريت، أطفال زمان كانوا شياطين بس دلوقتى شياطين ومنحرفين، أطفال زمان كنا إحنا اللى بنربيهم تشوفى صورهم تحسى بشوات فى نفسهم كده أطفال دلوقتى هم اللى بيربوكى ويشيبوكى كمان، الفرق إن أطفال زمان عندهم براءة أطفال دلوقتى بياخدوا براءة، زمان ألعابنا بسيطة وسهلة وفيها زكاء ونشاط وجرى ولما كنا نتفرج على التليفزيون كان آخرنا سينما الأطفال أو مازينجر لكن دلوقتى البيكيمون والكمبيوتر، مفيش فرق الأطفال أطفال أحباب الله، زمان كانوا غلابة سهل تربيتهم إنما دلوقتى فى ظل الإنترنت وألعاب الكمبيوتر هما اللى بيربوكى ويعرفوا الكفت".

This article was written by the editors of the source and does not reflect at all the view of our site Hamrin News, but was quoted as it is from the source. Continue reading and you will find the source link at the end of the news

شكرا لمتابعتكم خبر عن عالصبحية| إيه الفرق بين أطفال زمان وأطفال دلوقتى؟ في حمرين نيوز ونحيطكم علما بان محتوي هذا الخبر تم كتابته بواسطة محرري مبتدا ولا يعبر اطلاقا عن وجهة نظر حمرين نيوز وانما تم نقله بالكامل كما هو، ويمكنك قراءة الخبر من المصدر الاساسي له من الرابط التالي مبتدا مع اطيب التحيات.

Sponsored Links
السابق مينى فيديو| أين تحلمين بقضاء شهر العسل؟
التالى وظائف خالية| محاسبون ومدير مالى وطبيب بيطرى للعمل فى الرياض